ROK 2008 - TAJEMSTVÍ SVATÉHO GRÁLU ANEB JAK SE STÁT RYTÍŘEM

 

    Ocitáme se v dávném středověku, v dobách, kdy se po království Johannesberg proháněli rytíři na koních a na statku v Hainspachu vládla hraběnka Róza. Ta má obavy ze zneužití Svatého grálu a proto, na rady své dvorní dámy, nechá vyslat posly do celého světa, aby přivedli udatné rytíře, kteří budou grál chránit. Posel se vrací se čtyřmi nejstatečnějšími a nejudatnějšími rytíři, kteří hraběnce přislíbí věrnost a oddanost a že budou do smrti chránit grál proti zneužití jeho kouzelné moci. A tak Zbyšek Pán z Velkého Šenova, Hanuš z Mikulášovic, Lešek z Brtníků a Bušek z Rybniště společnými silami ochraňovali moc grálu dokud se nedozvěděli, že s jeho pomocí lze dosáhnout nesmrtelnosti. Proto začali Hanuš, Lešek a Bušek uvažovat o jeho zneužití. Jediný, kdo tomu chce zabránit je Zbyšek, který grál ukryje na území Johanesbergu. Když se to zbylí tři rytíři dozví, rozhodnou se, že grál od Zbyška získají v boji. Zbyšek v boji padne a rytířům nezbude nic jiného než, aby se snažili grál sami najít. Ten posléze hledají i děti pomocí různých indicií. V průběhu hledání narazí na různé překážky jako je třeba nájezd loupeživých rytířů. Ti ukradnou všechny zásoby jídla a tak nezbývá než poprosit okolní vesnice, zda-li by neobětovaly část svých zásob. A tak si tedy snídani děti koupily za peníze získané při různých hrách. Další jídlo si musí obstarat různými činnostmi a to až do doby, kdy se jim podaří loupeživé rytíře dopadnout. Jako výstrahu všem ostatním lapkům popraví královský kat jednoho z nich a zbytek odvede do doživotního žaláře. Další nástrahou je například epidemie černého kašle. A tak se podle zkušeností svých moudrých předků, o kterých se děti dočetly v kronice, vypraví hledat novou osadu, kde by se dalo žít. Vydají se tedy na celodenní výlet. V cíli své cesty se dozvídají, že královský felčar našel lék na černý kašel a celou osadu vyléčil a tak se děti mohou vrátit zpět do svého tábora. Při cestě za svatým grálem plní děti různé zkoušky, sbírají peníze (žebráky, měďáky, stříbrňáky a zlaťáky) a indicie a nalézají několik kalichů, které by mohly být grálem s kouzelnou mocí. Ten pravý si musí vybrat na konci celotáborové hry ve svatyni, kde je kromě toho pravého grálu i spousta dalších kalichů a truhla s pokladem. Všechny děti si naštěstí vyberou správně a tak je jim odhalen i poklad z truhly. Celou hrou děti provází duch Zbyška Pána z Velkého Šenova, který dětem pomáhá buď dopisy, nahlédnutím do kroniky, indiciemi nebo kouzelnou mapou a radí jim tak, co mají dělat. O tom co se bude dít se děti dozvídají i z krátkých představení, kde se zjevují všichni rytíři, hraběnka, dvorní dámy i královský šašek. Děti si pak mohou za získané peníze mohou dokoupit potřebné nápovědy, nahlédnutí do kroniky nebo zbytek mapy, které jim dopomohou k nalezení svatého grálu. Díky tomu, že děti grál našly, zabránily jeho zneužití zlými lidmi. Děti jsou postupně povyšovýny ve stav rytířský za nejrůznější zásluhy jako např. za vzorný úklid, za nalezení grálu, za pradlenku, za starost o malé děti, za vzorné stravování atd.

 

JAK TO VYPADALO ZA DOB RYTÍŘŮ SI MŮŽETE PROHLÉDNPOUT VE FOTOGALERII.